איך אפשר לתמוך בתהליך הטיפול הרגשי של הילד או הילדה שלכם גם בבית?

איך אפשר לתמוך בתהליך הטיפול הרגשי של הילד או הילדה שלכם גם בבית?

הילד או הילדה שלכם מקבל טיפול רגשי? חשוב להמשיך לתמוך בהם גם בבית כדי לחזק ולשמר את העבודה המועילה של המטפל ולאמן את הילד או הילדה באותם הדברים שהוא עובד עליהם בשיעור ולהראות לו שהוא מוקף בחום, באהבה ובמשפחה תומכת למרות הקושי שאיתו הוא מתמודד, ושהוא לא לבד. במאמר זה נעניק לכם מספר טיפים איך אפשר לתמוך בתהליך הטיפול הרגשי של הילד או הילדה שלכם גם בבית. 

טיפול רגשי 

הטיפול הרגשי לילדים מיועד להביא לשיפור משמעותי בדרך שבה הילד חווה את מציאות חייו והתחושות שהוא חש בחיי היומיום שלו. בבית, בלימודים, בחוג או עם חברים. הטיפול הרגשי מעניק לילדים כלים ודרכים לחוש בטחון עצמי, אמון עצמי, ערך ודימוי עצמי, להתמודד עם קשיים רגשיים כגון חרדות ופחדים, לקויות למידה או לקויות גופניות שונות, ולהתמודד עם שינויים שונים. באמצעות הטיפול הרגשי לומד הילד לבטא את עולמו בדרכים בריאות ונכונות, לדבר ולספר את הקושי שהוא חש ומרגיש ולהתמודד איתו בדרכים יעילות ובריאות. אך הילד אינו יכול לעשות זאת ללא תמיכה ממכם, ההורים. אמנם המפגשים המקצועיים חשובים מאד, אך בדיוק כפי שאנו ממשיכים לתרגל אימון גופני כדי לשפר את בריאות הגוף, וכמו שאנו מתאמנים על נגינה על פסנתר כדי להצליח בקונצרט, עלינו להמשיך ולהוות מסגרת תומכת עבור הילד גם בין המפגשים המקצועיים. לשם כך מומלץ מאד לקבל הדרכת הורים ובו יוסבר לכם מה הדרכים הנכונות והמועילות ביותר להציע לילד שלכם תמיכה רגשית. 

איך אפשר לתמוך בתהליך הטיפול הרגשי של הילד או הילדה שלכם גם בבית?

לאחר שהמטפל/ת הרגשי/ת ילמדו להכיר את הילד, את עולמו הפנימי, את מצבו החברתי, הלימודי, הלקויות השונות או הקשיים השונים שהוא מתמודד איתם, הוא יזמין אתכם להדרכת הורים. במהלך הדרכת ההורים יתאר המטפל בקצרה מה הוא רואה בילד, החוזקות והחולשות שלו, מה תוכנית העבודה שלו ומה הוא ממליץ לכם ההורים לבצע עם הילד במשך השבוע בין המפגשים. ייתכן והילד גם יקבל 'שיעורי בית' להתנסויות שונות תחת השגחתכם כמו למשל להזמין ילד מהכיתה לבקר בביתו כדי לשפר את מיומנויותיו החברתיות, ללכת למכולת ולקנות דבר מה כדי לחזק את בטחונו העצמי או להשתתף בפעילות ספורטיבית כדי להגיע לדימוי גוף חיובי. להלן מספר טיפים לתמיכה בילד או בילדה שלכם גם בבית:

  • גלו הבנה ואמפטיה – הילד שלכם עובר תהליך, וכמו בכל תהליך יש עליות ומורדות, היו איתו בעליות וגם במורדות, והזכירו לו את כל ההישגים שלו עד עתה. 
  • עוררו בו מוטיבציה – ילדים מתייאשים מהר כשמתגלה תסכול או קושי, חשוב להזכיר להם שבקצה התהליך יהיה הישג שכדאי להמשיך ולהתאמץ בשבילו, חשוב להסתכל גם על פירות המאמצים שהוא קוטף בדרך, כמו יותר חברים, יותר הישגים, או יותר תוצאות אחרות שהילד השיג במאמצים רבים לאורך התהליך. 
  • להיות שם גם כשקשה – גם אם הילד נכנס להתקף זעם, פאניקה, חרדה או סירוב לבצע משימה כל שהיא שניתנה לו על ידי המטפל, חשוב שתגלו אמפטיה והבנה, תנסו אולי לפרק את המשימה למספר משימות קטנות וקלות יותר, לקצר את משך הזמן שלה או לנסות שוב ביום אחר, רגוע יותר. 

התייעצו עם המטפל גם בין מפגשים 

מאחר ומדובר בתהליך שעלול לעיתים להיות קשה וכאוב עבור הילד, פיזית או נפשית, חשוב שתשמרו על קשר עם המטפל ותספרו לו כיצד נראית ההתמודדות היומיומית שלכם עם הילד או הילדה. חשוב לעדכן אותו בהתפתחויות שונות על מנת שיוכל להתייחס אליהן במפגש הבא ולתת לילד אפשרויות אימון ותרגול אחרים במקום אלה שהוא מגלה בהם קושי משמעותי. המעקב הצמוד יכול לאפשר לכם להתאים את עצמכם למצבו הרגשי של הילד ולתת לו את המענה המדויק והיעיל ביותר. 

כתבות נוספות

ריפוי בעיסוק

התועלת הפוטנציאלית העצומה שבריפוי בעיסוק עבור הילדה או הילד שלכם

ריפוי בעיסוק

מתי נפנה למרפא/ה בעיסוק עבור הילד או הילדה?

קלינאות תקשורת

הורים – איך תוכלו להגביר את יעילות הטיפול אצל קלינאית תקשורת?

קלינאות תקשורת

מתי צריך לפנות לקלינאית תקשורת עבור הילד או הילדה?

ריפוי בעיסוק

10 סימנים לכך שהילד או הילדה שלכם יכולים לקבל תועלת רבה מטיפול ריפוי בעיסוק

קלינאות תקשורת

סימנים אפשריים לכך שלילד או לילדה יש בעיות בשפה

טיפול רגשי

מהם הסוגים הנפוצים ביותר לטיפול רגשי עבור ילדים?

טיפול רגשי

באיזה מקרים נפנה לטיפול רגשי עבור הילד או הילדה?

טיפול רגשי

לימודי טיפול רגשי – כל מה שצריך לדעת

קלינאות תקשורת

לימודי קלינאות תקשורת – כל מה שצריך לדעת

ריפוי בעיסוק

לימודי ריפוי בעיסוק – כל מה שצריך לדעת

תפריט נגישות

תנו לנו למצוא לכם פתרון

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם עם הצעה מעולה