לימודי טיפול רגשי – כל מה שצריך לדעת

לימודי טיפול רגשי

הטיפול הרגשי הינו שם רחב למגוון עצום של טיפולים, חלקם פסיכותראפיים וחלקם אלטרנטיביים אשר לכולם מטרת על אחת – להביא לשיפור במצב הרגשי ולהעצמת הבטחון העצמי, הערך והדימוי העצמי, שכלול המיומנויות החברתיות והתקשורתיות ולהביא להשתלבות מלאה בחברה. לימודי הטיפול הרגשי מעשירים הן את עולמו של הלומד על ידי הכרת כלים טיפוליים רבים והן את עולמו של המטופל באמצעות מגוון אפשרויות טיפוליות החל מיצירה, כתיבה, פסיכותרפיה, אמנות, תנועה ומחול ועוד. 

עולם הטיפול הרגשי 

המילה טיפול רגשי כוללת בתוכה עשרות דרכים לטיפול רגשי, החל מפסיכותרפיה קלאסית ועד לטיפול באמצעות מוסיקה, מחול, אמנות, שזירת פרחים, יוגה, מדיטציה, חקר פנימי ועוד. מטרת העל של כל הטיפולים הוא להבין את המנגנונים הנפשיים שנוצרו אצל האדם ואשר מונעים ממנו אושר, שגשוג והצלחה. לרוב הפונים לטיפול הרגשי יהיו אנשים אשר סובלים ממצוקה כלשהי, חרדות, דיכאון, קושי בהשתלבות חברתית, קשיים בזוגיות ובוויסות הרגשי ועוד. הטיפולים מתאימים הן לילדים והן למבוגרים כאשר כמובן הם מותאמים ליכולות של כל מטופל. 

לימודי טיפול רגשי כאמצעי להכרת עולמך הפנימי 

מטפלים רבים מדווחים כי לימודי הטיפול הרגשי הועילו מאד גם להם עצמם על ידי רכישת כלים בריאים ויעילים להבנת העולם הפנימי שלהם, שיפור הויסות הרגשי והבנת תהליכי הנפש השונים. למעשה, לעיתים לא ניתן לטפל באחרים לפני שעוברים איזשהו תהליך פנימי עצמי כדי להבין היכן נמצא המטופל ומה התחושות המלוות אותו ובכך ליצור איתו שיח המבוסס על הבנה מעמיקה של תחושותיו. 

מיהו מטפל רגשי?

למרבה הצער, עד היום לא הושגה הגדרה אחת ויחידה מיהו מטפל רגשי. בעוד שפסיכותראפיסים בעלי רקע בעבודה סוציאלית, פסיכולוגיה וחינוך יכולים להציג לראווה תארים מתקדמים ותוכניות לימודים עשירות, אחרים יכולים לטעון שהינם מטפלים אלטרנטיביים גם מבלי להציג בפניכם כל הסמכה. לכן חשוב שתבחרו בתבונה את המטפל הרגשי שלכם ונסו להבין על מה הוא מבסס את הידע שלו, האם למד ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, אמנות, חינוך, פסיכותרפיה או כל תחום אחר שיכול לשמש לו כבסיס, ואיזה נסיון יש לו. חשוב שתבחרו באדם אמין עם המלצות לפני שאתם פותחים בפניו את הלב ואת הארנק. 

סוגי הטיפול הרגשי

הטיפול הרגשי נחלק לשני סוגים, הטיפול בילד והטיפול במבוגר. הסיבה להפרדה בין הסוגים הם המיומנויות השונות הנרכשות במהלך הטיפול:

  • טיפול רגשי לילדים – מוקד הטיפול הינו היכרות עם עולמו הפנימי של הילד, החוויות שחווה, הדרך שבה הוא רואה את עצמו ומציאת התחום שבו הוא מתקשה. תפקידו של המטפל הוא לעזור לילד למצוא את החוזקות שלו, להעצים את בטחונו האישי, לשפר את המיומנויות החברתיות ואת דרכי הביטוי העצמי שלו. בתחום זה רצוי שהמטפל יהיה בעל גישה לילדים, סובלני וארך רוח ועם רקע מקצועי בתחום. 
  • טיפול רגשי למבוגרים – מוקד הטיפול הינו בחוויות השונות שעברו על המטופל, משברים שונים הקשורים לקריירה, זוגיות, נושאים כלכליים ומשפחתיים ועוד. ניתן לקיים את הטיפול הרגשי גם כטיפול משפחתי או טיפול זוגי. רצוי שהמטפל יהיה בעל רקע בתחום הטיפול במשפחות ובמבוגרים. 

מהו טיפול רגשי?

טיפול רגשי יכול להתבטא באמצעות שיחות, אמנות, תנועה, טיולים בחיק הטבע, מסע פנימי רוחני, מדיטציה, טיפול באמצעות בעלי חיים ועוד. לכל מטפל רגשי הדרך והאמצעים שלו להתוות את הדרך לקבלה עצמית, לשחרור הלחצים הפנימים, להבנת המכשולים שמונעים מאיתנו ליצור קשרים זוגיים, להתקדם בלימודים, להתפתח בקריירה או למצוא חברים. הטיפול הרגשי יכול לשמש כלי עזר להתגברות על טראומה, דיכאון, חרדה או קשיי הסתגלות ולעזור לאדם לווסת את הרגשות שלו וליצור סביבה פנימית הרבה יותר בטוחה ורגועה ממנה הוא יכול לצמוח ולהתפתח ולמצות את חייו למרות המשברים והתקופות הקשות שעבר.  

לימודי טיפול רגשי 

מאחר ואין בישראל הסדרה של לימודי טיפול רגשי, ניתן לפנות אל לימודי טיפול רגשי ללא תואר מקצועי בתחום וחלק מן המוסדות גם אינם מציבים כל תנאי אחר לקבלה ללימודים. ניתן ללמוד במרכזי לימוד שונים לימודי טיפול רגשי לילדים ולמבוגרים. בחלק מן המקרים תוכלו גם ללמוד קורס טיפול רגשי, טיפול בעזרת בעלי חיים ועוד במרכזי לימוד אלטרטיבים שונים. אולם, אין זה נכון לומר שכל המוסדות אינם דורשים כל תנאי. מכללות ואוניברסיטאות רבות דורשות תנאים מוקדמים של רקע מקצועי, תואר ונסיון בתחום הטיפולי לפני שיסכימו להכשירכם כמטפלים רגשיים. חשוב לברר מהם תנאי הקבלה בכל מקום לגופו ולבדוק מה הכי מתאים לכם. 

עבודה כמטפלים רגשיים

אם הינך שוקלת להיות מטפלת רגשית לימודים מקצועיים בתחום יכולים להעניק לך מקצוע לחיים. מטפלים רגשיים יכולים לעבוד בקליניקות ובסטודיו משל עצמם או להצטרף לקליניקות טיפוליות כשכירים. תוכלו לסייע לילדים, למתבגרים ולמבוגרים לצלוח את משברי החיים, להסתגל ולהתאקלם לשינויים, ליצור קשרים חברתיים, לווסת את המנגנון הרגשי, למצוא ביטוי בריא לתחושותיהם ולארגן את העולם הרגשי שלהם לידי מקום בטוח וניחוח ממנו הם יוכלו לצמוח ולהתפתח בצורה בריאה ונכונה. 

כתבות נוספות

טיפול רגשי

איך אפשר לתמוך בתהליך הטיפול הרגשי של הילד או הילדה שלכם גם בבית?

ריפוי בעיסוק

התועלת הפוטנציאלית העצומה שבריפוי בעיסוק עבור הילדה או הילד שלכם

ריפוי בעיסוק

מתי נפנה למרפא/ה בעיסוק עבור הילד או הילדה?

קלינאות תקשורת

הורים – איך תוכלו להגביר את יעילות הטיפול אצל קלינאית תקשורת?

קלינאות תקשורת

מתי צריך לפנות לקלינאית תקשורת עבור הילד או הילדה?

ריפוי בעיסוק

10 סימנים לכך שהילד או הילדה שלכם יכולים לקבל תועלת רבה מטיפול ריפוי בעיסוק

קלינאות תקשורת

סימנים אפשריים לכך שלילד או לילדה יש בעיות בשפה

טיפול רגשי

מהם הסוגים הנפוצים ביותר לטיפול רגשי עבור ילדים?

טיפול רגשי

באיזה מקרים נפנה לטיפול רגשי עבור הילד או הילדה?

קלינאות תקשורת

לימודי קלינאות תקשורת – כל מה שצריך לדעת

ריפוי בעיסוק

לימודי ריפוי בעיסוק – כל מה שצריך לדעת

תפריט נגישות

תנו לנו למצוא לכם פתרון

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם עם הצעה מעולה