התועלת הפוטנציאלית העצומה שבריפוי בעיסוק עבור הילדה או הילד שלכם

התועלת הפוטנציאלית העצומה שבריפוי בעיסוק עבור הילדה או הילד שלכם

המליצו לכם לפנות למרפאה בעיסוק ואתם חשים מבולבלים ונבוכים? חשוב שתדעו הכל על התועלת הפוטנציאלית העצומה שבריפוי בעיסוק עבור הילדה או הילד שלכם כדי להיות בטוחים כי מדובר בתהליך משמעותי וחיובי מאד גם עבור הילד וגם עבורכם ואין לכם כלל ממה לחשוש. 

ריפוי בעיסוק עבור ילדים 

ריפוי בעיסוק הינו שם כולל למגוון רחב מאד של פעילויות שלכל אחת מהן מטרה משלה. כשמדובר בריפוי בעיסוק עבור ילדים, אנו יכולים להעזר באמנות, בבעלי חיים, באמנות לחימה, ביוגה לילדים ובעוד כלים רבים ומגוונים על מנת לייצר תחושת מרגוע, להעלות את הערך והדימוי העצמי של הילד, לשפר מיומנויות שונות ואת המוטוריקה העדינה והגסה, והכל בדרך מהנה ביותר, תוך כדי משחק או ביצוע משימה מעניינת והדרכת הורים כדי לתת לכם כלים להתמודדות טובה יותר עם הילד ועם הקשיים מהם הוא סובל. 

למי מתאים ריפוי בעיסוק?

למען האמת, כל אחד יכול ליהנות מריפוי בעיסוק מאחר והפעילויות הינן לרוב מהנות מאד ותורמות מאד להשגת שלוות נפש ובטחון עצמי. ריפוי בעיסוק מתאים למגוון רחב מאד של מטרות החל משיפור היציבה, המוטוריקה העדינה והגסה, דרך ביטוי עצמי באמצעות אומנויות שונות כדי להגיע לוויסות ולאיזון רגשי, ללמוד להכיר ולהתנסות במגע עם חומרים וטקסטורות שונות כדי להגיע לויסות תחושתי, להעלות את הערך והדימוי העצמי, לשכך חרדות ופחדים, להתמודד עם תהליך שיקומי ועוד ועוד, היריעה קצרה מלהכיל. 

התועלת הפוטנציאלית העצומה שבריפוי בעיסוק עבור הילדה או הילד שלכם 

בין אם ילדיכם מתמודד עם קשיים פיזיים ומוטוריים ובין אם הוא מתמודד עם בעיות השתלבות בגן ובכיתה, במידה והמליצו לכם על ריפוי בעיסוק, דעו כי מדובר בתהליך שיכול לא רק להביא לשיפור מדהים בהתפתחות הילד אלא גם ליצור אצלו חוויות מרגשות ומהנות ולגרום לו להאמין בעצמו וביכולותיו. זה הפוטנציאל הגלום בריפוי בעיסוק, שברגע שמתחילים אותו, כל ילד לומד דרכים בריאות וטובות כיצד לגלות את החוזקות והכשרונות שבו וכיצד לחזק את החולשות שלו, ולצמוח ולהתפתח לילד מלא בבטחון, בטוח בעצמו, מוכן להתנסות ולגלות את העולם ובעיקר הרבה יותר שליו ורגוע מאחר והוא מקבל כלים משמעותיים להתמודדות עם כל מה שהחיים מציבים בפניו. 

הדרכה הורית יעילה ומועילה 

בנוסף לטיפול המסור בילד או בילדה שלכם, המרפא/ ה בעיסוק עשוי להעניק לכם הדרכת הורים על מנת לקבל כלים טובים ומועילים להתמודדות יומיומית עם הקושי שאיתו מתמודדים הילדים, בעיקר בתוך המשפחה ומוסדות החינוך השונים. הכלים הללו יעזרו לכם להתמודד עם בעיות נפוצות בתחומי הקושי ממנו סובל ילדכם, לתמוך בו ולעורר בו מוטיבציה גדולה להמשיך, להתקדם ולהצליח על אף הקושי. 

מה מקבלים הילדים במהלך הטיפול בריפוי בעיסוק?

במהלך הטיפול עצמו לומד המטפל להכיר כל ילד באופן אישי, להבין את הקשרים המשפחתיים שלו, את המצב החברתי שלו, את העולם הרגשי שלו, את החוזקות והחולשות שלו, ובונה לו תוכנית עבודה אשר הולמת את גילו ואת יכולותיו. במהלך העבודה יעביר המרפא בעיסוק את המפגש בנעימים תוך עידוד והעלאת המוטיבציה של הילד להגיע להשגים גם אם לעיתים הוא חושש, לדוגמא, לאפשר לילד בעל חרדות לגעת בנחש או בעכבר מבוייתים כדי לראות שהם יכולים לשלוט בפחדים שלהם ולהיות אמיצים. לעיתים קרובות יקבל הילד 'שיעורי בית' לתרגול בין המפגשים, ולעיתים ישנן פעילויות שתקבלו המלצה עליהם שישלימו את הפעילות במפגשים, כמו למשל טיפול באמצעות בעלי חיים, הידרותרפיה ועוד. 

מדוע כה חשוב לקבל טיפול ריפוי בעיסוק?

קשיים מוטורים, פחדים וחרדות, קשיים בויסות החושי והרגשי לא עוברים להם סתם כך, הם מפריעים לילד, מורידים את הדימוי והערך העצמי, מקשים עליהם את התפקוד ולעיתים מקשה עליהם למצוא חברים. באמעצות טיפול בריפוי בעיסוק ילדים רבים מגיעים להישגים מרשימים ולמימוש הפוטנציאל האישי שלהם. 

כתבות נוספות

טיפול רגשי

איך אפשר לתמוך בתהליך הטיפול הרגשי של הילד או הילדה שלכם גם בבית?

ריפוי בעיסוק

מתי נפנה למרפא/ה בעיסוק עבור הילד או הילדה?

קלינאות תקשורת

הורים – איך תוכלו להגביר את יעילות הטיפול אצל קלינאית תקשורת?

קלינאות תקשורת

מתי צריך לפנות לקלינאית תקשורת עבור הילד או הילדה?

ריפוי בעיסוק

10 סימנים לכך שהילד או הילדה שלכם יכולים לקבל תועלת רבה מטיפול ריפוי בעיסוק

קלינאות תקשורת

סימנים אפשריים לכך שלילד או לילדה יש בעיות בשפה

טיפול רגשי

מהם הסוגים הנפוצים ביותר לטיפול רגשי עבור ילדים?

טיפול רגשי

באיזה מקרים נפנה לטיפול רגשי עבור הילד או הילדה?

טיפול רגשי

לימודי טיפול רגשי – כל מה שצריך לדעת

קלינאות תקשורת

לימודי קלינאות תקשורת – כל מה שצריך לדעת

ריפוי בעיסוק

לימודי ריפוי בעיסוק – כל מה שצריך לדעת

תפריט נגישות

תנו לנו למצוא לכם פתרון

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם עם הצעה מעולה