10 סימנים לכך שהילד או הילדה שלכם יכולים לקבל תועלת רבה מטיפול ריפוי בעיסוק

10 סימנים לכך שהילד או הילדה שלכם יכולים לקבל תועלת רבה מטיפול ריפוי בעיסוק

ריפוי בעיסוק הוא תחום טיפולי שמצא שימוש רחב בהרבה תחומים וסיטואציות בחיים. הוא מסייע לאנשים רבים לשפר את היכולות הקוגניטיביות והפיזיות שלהם, במיוחד כאשר יש חשד שהן נפגעו מסיבה כזו או אחרת. תחום זה במיוחד רלוונטי לטיפול בשלל סוגי בעיות התפתחות שעלולות לצוץ בקרב ילדים. הנה 10 סימנים לכך שייתכן והילדים שלכם יפיקו תועלת מטיפול בריפוי בעיסוק.

מוטוריקה גסה 

אם אתם חוששים שהילדים שלכם אולי לא מסוגלים לבצע פעולות תנועתיות גדולות בצורה מיטבית, ייתכן וכדאי לשלוח אותם לטיפול ריפוי בעיסוק. הטיפול עשוי לשפר את המוטוריקה הגסה שלהם ולאפשר להם לבצע פעולות כמו ריצה, משחק בכדור, קפיצה, וכדומה.

מוטוריקה עדינה

ריפוי בעיסוק עלול לסייע במצב שבו קיים חשד שהמוטוריקה העדינה של הילד לא במיטבה. מדובר על פעולות שקשורות לקואורדינציה של שרירים קטנים, כמו שרירים של האצבעות והידיים. טיפול ראוי עשוי לאפשר להם לבצע פעולות כמו כתיבה ולבישת בגדים בצורה טובה יותר.

עצמאות בפעילויות שגרתיות

לפעמים נוצר מצב שבו הילד מתקשה לבצע פעולות של היום – יום כראוי, כמו ללבוש בגדים, לאכול, לטפל בהיגיינה בסיסית, וכיוצא בזה. טיפול ראוי עשוי לסייע לילד לבצע את הפעולות האלה בצורה עצמאיות וללא התערבות תמידית של מבוגר.

יכולת חושית 

היכולות החושיות של הילד מתייחסות ליכולות שלו להתמודד ולסבול גירויים חיצוניים מסוג כאלה או אחרים. גירויים כמו טקסטורה של בגדים או של מאכלים חדשים לעיתים גורמים לילדים חוסר נוחות וחוסר פתיחות. טיפול הולם עשוי לשפר את הסיבולת שלהם כלפי מצבים מסוג זה, ולפתוח אותם לעולמות חדשים שללא טיפול לא היו נחשפים אליהם בכלל.

חוזק ויציבות 

אם אתם מרגישים שהילדים שלכם לא מסוגלים להתנייד במרחב בצורה יציבה ואיתנה, ייתכן ויש צורך בריפוי ועיסוק. טיפול זה עשוי לשפר את היכולות הבסיסיות שלהם לשמור על שיווי משקל ותמרן בין סביבות שונות בבטחה. טיפול כזה עשוי למנוע נפילות ופגיעות פיזיות מסוג כזה או אחר אשר עלולות להשפיע עליהם בהמשך חייהם.

יכולות חברתיות

היכולת לשחק ולבצע פעילויות גופניות בצורה פונקציונלית היא חשובה מאוד לילד בתהליך ההתפתחות שלו. היא גם מאפשרת לו ליצור קשרים חברתיים חדשים ותקינים. אם אתם שמים לב שאלה אולי לא במיטבם, כדאי לשקול לפנות לטיפול בריפוי בעיסוק.

יכולות ביצועיות

ייתכן והילדים שלכם סובלים בחוסר יכולת לבצע פעולות כגון סדר כללי, הקשבה, יוזמה, וזיכרון שמבצעים בכל רגע נתון בחיינו. במצב כזה הטיפול המתאים עשוי לסייע עם היכולות הבסיסיות האלה לילדים שלנו ולהבטיח את המשך תקינותם.

יכולות וויזואליות מוטוריות ותפיסתיות

במצבים בהם ילדיכם מתקשים בפעולות כמו כתיבה, משחק, וקריאה, ייתכן ויש צורך לשפר את היכולות הוויזואליות המוטוריות והתפיסתיות שלהם. יכולות אלה מאפשרות להם לתת משמעות לקלט וויזואלי ולתרגם אותו לכדי פעולה תנועתית.

שימוש בטכנולוגיית עזר

יש ילדים שזקוקים לכלים מיוחדים ומותאמים כדי לבצע פעולות בסיסיות שילדים אחרים מבצעים בקלות יחסית. מכשירים כמו מספריים וסכו"ם באים עם גרסאות מותאמות לבעלי יכולות מוטוריות מוגבלות מסוג כזה או אחר. מרפא בעיסוק יכול ללמד את הילדים שלכם להשתמש באותם כלי ולסייע להם לבצע את הפעולות הבסיסיות האלה בקלי קלות.

תכנים טיפוליים

אנחנו תמיד שואפים להעניק לילדים שלנו יכולות שימושיות כבר מגיל כמה שיותר צעיר. פגישות עם מרפאת בעיסוק עשויות להעניק לילדים שלכם יכולות התנהלות נכונות ותקינות שעשויות לעבור הלאה גם לילדים שאיתם הילדים שלכם נמצאים איתם באינטראקציה מתמדת.

לסיכום

ריפוי בעיסוק הוא הזדמנות מצוינת בשבילכם להעניק לילדים שלכם כלים בסיסיים להתנהלות תקינה ונכונה בחיי היום – יום שלהם. הסימנים שהוזכרו כאן במאמר עשויים להעיד על הצורך ועל היתרון של קבלת סיוע בריפוי בעיסוק. כל הורה חייב לשקול בחיוב את האופציה של סוג טיפול זה, שכן הרווח והתועלת עבור ילדיכם עלולים להיות גדולים ביותר.

כתבות נוספות

טיפול רגשי

איך אפשר לתמוך בתהליך הטיפול הרגשי של הילד או הילדה שלכם גם בבית?

ריפוי בעיסוק

התועלת הפוטנציאלית העצומה שבריפוי בעיסוק עבור הילדה או הילד שלכם

ריפוי בעיסוק

מתי נפנה למרפא/ה בעיסוק עבור הילד או הילדה?

קלינאות תקשורת

הורים – איך תוכלו להגביר את יעילות הטיפול אצל קלינאית תקשורת?

קלינאות תקשורת

מתי צריך לפנות לקלינאית תקשורת עבור הילד או הילדה?

קלינאות תקשורת

סימנים אפשריים לכך שלילד או לילדה יש בעיות בשפה

טיפול רגשי

מהם הסוגים הנפוצים ביותר לטיפול רגשי עבור ילדים?

טיפול רגשי

באיזה מקרים נפנה לטיפול רגשי עבור הילד או הילדה?

טיפול רגשי

לימודי טיפול רגשי – כל מה שצריך לדעת

קלינאות תקשורת

לימודי קלינאות תקשורת – כל מה שצריך לדעת

ריפוי בעיסוק

לימודי ריפוי בעיסוק – כל מה שצריך לדעת

תפריט נגישות

תנו לנו למצוא לכם פתרון

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם עם הצעה מעולה