הורים – איך תוכלו להגביר את יעילות הטיפול אצל קלינאית תקשורת?

הורים - איך תוכלו להגביר את יעילות הטיפול אצל קלינאית תקשורת?

הורים רבים חשים מתוסכלים מאי התקדמות הטיפול אצל קלינאית תקשורת אך פרט למקרים מאד נדירים, בדרך כלל אין האשם באשת המקצוע, אלא בחוסר תרגול מספק בבית בין המפגשים או בקושי של ההורים עצמם ליישם את המלצותיה בבית. במאמר זה נסקור את כל הדרכים הפשוטות והקלת שאתם ההורים יכולים לעשות כדי להגביר את יעילות הטיפול של ילדכם בתחום קלינאות תקשורת.

טיפול יעיל ומיטבי אצל קלינאית תקשורת 

בוודאי גם אתם מכירים את זה, קלינאי או קלינאית תקשורת נתנו לילד שלכם תרגילים לביצוע עד המפגש הבא, אבל הם נזכרים בזה רק חמש דקות לפני המפגש הבא, או שאולי קיבלתם סל המלצות נפלאות לפעילויות עם הילד שאמורים לשפר את המיומנויות שלו, אך לא ביצעתם אף אחת מהן כי נסחפתם אחרי ריבוי המשימות היומיות הרגילות שלכם ופשוט לא מצאתם זמן. חשוב לזכור כי ההמלצות והתרגולים אינם נועדו לקישוט הקירות בתזכורות, אלא נועדו לביצוע. אי ביצוען פוגע ומעכב את יעילות הטיפול אצל קלינאית התקשורת וחבל. 

שלוש המלצות פשוטות כיצד להגביר את יעילות הטיפול אצל קלינאית תקשורת  

עולם קלינאות תקשורת מבוסס כולו על אימון ותרגול. בדיוק כפי שנרצה לחזק שריר ולא נוכל לצפות לתוצאות אם נשב על הספה כל היום ולא נתאמן, כך בדיוק לא נוכל לראות שיפור אם לא נתרגל. אז נכון שלכולנו יש חיים מאד עמוסים ולילד יש גם כמה אחים ואחיות שגם הם דורשים את תשומת הלב שלכם, אבל שגרת תרגולים היא דבר חשוב ביותר שיש לפנות לו זמן ומקום בדיוק כפי שהייתם מפנים זמן לשיעורי בית או חוג. מומלץ אף להוסיף שעת תרגול ללוח השבועי של המשפחה לתכנון זמן אפקטיבי יותר. להלן שלוש המלצות פשוטות כיצד להגביר את יעילות הטיפול אצל קלינאית התקשורת:

  • הדרכת הורים – בתחום קלינאות תקשורת מקובל להזמין להדרכת הורים תוך זמן קצר מתחילת הטיפול לאחר שהמטפל לומד להכיר את המקרה האישי של הילד שלכם ומה מומלץ לתרגל במצבו. ספרו על הדינמיקה המשפחתית שלכם ובקשו ייעוץ כיצד להכין את הילד לקראת שעת התרגול וכיצד ניתן להפוך אותו למשחק מהנה לתוצאות טובות יותר. ניתן לדוגמא להעזר במדבקות הצלחה או בתגמול חיובי שאהוב על הילד. 
  • הרגלים נכונים – הרגילו את הילד כבר מהשיעור הראשון שבמהלך השבוע בין מפגשי קלינאות תקשורת יש לתרגל את מה שנלמד, התייחסו לכך ברצינות רבה ואל תאפשרו לילד לנסות ולהתחמק, עם זאת, רצוי שהילד ילמד ליהנות מן התרגולים לכן חשוב ליצור תנאים מיטביים לזמן ביצוע התרגול. 
  • תנאים מיטביים לזמן ביצוע התרגול – ישנם ילדים שזקוקים לשקט מוחלט ופרטיות במהלך התרגול, לכן דאגו לאפשר להם זאת, וישנם ילדים שזקוקים לכם בקרבתם כדי לשאוב ממכם כוחות, ולכן כדאי שתהיו איתם. שוחחו עם הילד על חשיבות התרגול ובררו באיזו שעה ובאיזה יום הכי נוח לו לתרגל כשהוא אינו עייף או מוטרד מדי והקפידו על שעה זו ועל ביצוע המשימות. 

תמיכה ועידוד במעגל המשפחתי

חשוב מאד לאפשר לילד תנאים נוחים וטובים לתרגול ולעמוד על כך שיקפיד להתמיד בתרגוליו, אך יותר חשוב מכך הוא היחס שאתם מעניקים לתרגולים האלו בעצמכם. אם גם עבורכם שעת התרגול הופכת להיות שעת מריבות אינסופיות או קושי, עליכם לשוחח עם המטפל ולהתייעץ כיצד ניתן ליצור תנאים טובים יותר לתרגול. העידוד והתמיכה שלכם כהורים חשובה מאד להצלחתו של הילד, להעניק לו מוטיבציה ורצון להשתפר ולהתאמץ על מנת להצליח להשיג שיפור במצבו. ובכלל, זכרו שמדובר בתהליך, כבר מתחילת הטיפול חשוב לבנות סולם התקדמות אישי על מנת שהציפיות מן הטיפול לא יהיו מוגזמות. שניים שלושה טיפולים לא תמיד יספיקו להשיג התקדמות, מאחר ומדובר בתהליך שינוי הרגלים או התגברות על מכשולים פיזיים ורגשיים רבים. 

כתבות נוספות

טיפול רגשי

איך אפשר לתמוך בתהליך הטיפול הרגשי של הילד או הילדה שלכם גם בבית?

ריפוי בעיסוק

התועלת הפוטנציאלית העצומה שבריפוי בעיסוק עבור הילדה או הילד שלכם

ריפוי בעיסוק

מתי נפנה למרפא/ה בעיסוק עבור הילד או הילדה?

קלינאות תקשורת

מתי צריך לפנות לקלינאית תקשורת עבור הילד או הילדה?

ריפוי בעיסוק

10 סימנים לכך שהילד או הילדה שלכם יכולים לקבל תועלת רבה מטיפול ריפוי בעיסוק

קלינאות תקשורת

סימנים אפשריים לכך שלילד או לילדה יש בעיות בשפה

טיפול רגשי

מהם הסוגים הנפוצים ביותר לטיפול רגשי עבור ילדים?

טיפול רגשי

באיזה מקרים נפנה לטיפול רגשי עבור הילד או הילדה?

טיפול רגשי

לימודי טיפול רגשי – כל מה שצריך לדעת

קלינאות תקשורת

לימודי קלינאות תקשורת – כל מה שצריך לדעת

ריפוי בעיסוק

לימודי ריפוי בעיסוק – כל מה שצריך לדעת

תפריט נגישות

תנו לנו למצוא לכם פתרון

השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם עם הצעה מעולה